Dacia a anunțat că mută producția lui Jogger la uzina din Maroc pentru a face loc la Mioveni noului SUV de clasă compactă Bigster care se prezintă în această toamnă. Modelele cu plus valoare mai mare sunt produse cu prioritate la Mioveni.

Însă după Bigster care se va prezenta în toamnă și se va vinde din 2025 vor urma alte două modele de clasă compactă care vor apărea în 2026-2027 la care se adaugă și un SUV de clasă mică, sub Duster, care va avea și propulsie electrică din 2028 și va înlocui probabil Sandero Stepway.

Având în vedere extinderea gamei în următorii ani, Xavier Martinet, directorul de marketing și vânzări al Dacia ne-a spus că Dacia ia în calcul să producă mașini și la uzina Renault din Bursa, Turcia în caz că va avea nevoie de capacități suplimentare.

Martinet a precizat că uzina de la Mioveni va fi ocupată la maxim cu producția lui Duster și Bigster.

Anunțul lui Martinet are și o parte pozitivă dar și una negativă. Creșterea producției Dacia și extinderea gamei de modele nu pot decât să ne bucure. Însă faptul că s-a decis ca uzina din Bursa să suplimenteze producția în caz de nevoie în detrimentul unei eventuale extinderi a uzinei de la Mioveni nu este de bun augur.

Însă francezii sunt pragmatici. Cu siguranță uzina din Bursa produce la costuri mai reduse și oferă o infrastructură de transport mai bună.  Extinderea gamei Dacia va avea loc în 2025 (Bigster), 2026-2027 (noile modele de clasă compactă) și 2028 (SUV-ul mai mic decât Duster). Însă autostrada Pitești-Sibiu peste munți nu va fi gata înainte de 2028, asta în cel mai bun caz dacă se respectă termenele actuale. Astfel, Dacia ar fi fost nevoită să se descurce încă câțiva ani cu actuala infrastructură în condițiile unei preconizate creșteri de producție care să aibă loc mai devreme.

Martinet a mai precizat că strategia Dacia este de a crește progresiv vânzările, cu creșteri anuale de câteva procente și că nu se are în vedere o creștere bruscă cu un procent din două cifre.

De asemenea, directorul de vânzări al Dacia a mai spus că gama de motorizări a lui Duster va mai suferi modificări în anii ce urmează dar deocamdată mixul de vânzări este foarte echilibrat: 40% GPL, 30% mild hybrid și 30% full hibrid. Însă a exclus dieselul care din cauza normelor de poluare a devenit prea scump pentru modele mici și compacte.

SURSA