Activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și-a revenit de vineri – 26 iulie. Acum, ONRC are un nou portal de servicii on-line, după ce activitatea a fost suspendată pentru trececerea la noul sistem.

Chiar Valentina Burdescu, director general al Oficiului Național al Registrului Comerțului, spunea recent că din 26 iulie se trece pe pe noul sistem informatic integrat al ONRC în integralitate.

ONRC are acum la dispoziție noi centre de date, un portal de servicii, un sistem informatic integrat în back office care asigură funcționarea serviciilor publice online.

Ce servicii va oferi noul sistem ONRC

Sistemul va asigura integral furnizarea de informații.

„Nu va fi oferit doar certificatul pe firmă așa cum se furnizează în momentul de față, ci și raportul istoric cu toate înregistrările care s-au efectuat la o firmă în Registrul Comerțului și certificatul pe persoană, pe calități, pe care mulți dintre dvs. îl solicitați”, a spus Burdescu, în cadrul unui eveniment organizat de CECCAR.

Acesta este necesar în general pentru CAS.

„Eliberăm certificatul în care arătăm ce calități a deținut o persoană în Registrul Comerțului, perioada, funcția atât în datele la zi, cât și în datele de tip istoric”, a explicat ea.

Pe partea de înregistrare în Registrul Comerțului, serviciile au fost optimizate.

„Oferim o serie de informații la accesarea lor astfel încât solicitantul să vadă care sunt ultimele date înregistrate în Registrul Comerțului pe mențiunea pe care intenționează să o înregistreze”, a precizat reprezentanta ONRC.

Ce alte lucruri va oferi noul sistem:

  • Un formular interactiv de act constitutiv la înființarea firmei în Registrul Comerțului.
  • Extinderea furnizării informațiilor din registrul beneficiarilor reali: istoric și certificat pe persoană.
  • Extinderea și pentru buletinul procedurilor de insolvență: certificat online pe debitori și raport istoric.

citeste mai mult …