Batalionul format din echipajul navei îmbătrânite a flotei rusești a luptat mai întâi în zona Harkov, apoi a ajuns în sectorul Pokrovsk, unul dintre cele mai fierbinți puncte ale frontului din estul Ucrainei, scriu Forbes și UKDefenceJournal.

Amiral Kuznețov, singurul portavion al marinei ruse, nu a mai fost trimis în vreo misiune de opt ani și este din ce în ce mai puțin probabil să ia parte la așa ceva vreodată. Acest lucru explică de ce, în ultimele luni, Kremlinul a realocat marinarii acestei nave pentru misiuni terestre, pe frontul din Ucraina.

Forbes scrie că informația reprezintă totuși o „dezvăluire surprinzătoare”, care subliniază criza de personal a armatei ruse, în contextul prelungirii războiului, și subliniază de asemenea starea decrepită a celor mai mari nave de război ale marinei ruse, majoritatea fiind rămășițe ale Războiului Rece.

Analistul din surse deschise Moklasen a fost primul care a oferit informațiile despre realocarea unora dintre cei aproximativ 1.500 de membri ai echipajului portavionului rusesc. Potrivit informațiilor, aceștia au format un așa-numit batalion mecanizat în cadrul Armatei 1 de tancuri, a concluzionat Moklasen.

Batalionul cu pricina a luptat deja în jurul orașului Harkov, în nordul Ucrainei, înainte de a se deplasa spre axa Pokrovsk, în est, potrivit UKDefenceJournal, care citează surse militare ucrainene.

Analistul Moklasen a presupus că cel puțin un fost membru al echipajului portavionului, Oleg Sosedov, a dispărut în timpul unui atac rusesc în Harkov la 23 iulie.

Nevoia de soldați

Faptul că rușii folosesc marinari de pe Amiral Kuznetsov are o explicație.

Kremlinul, scrie Forbes, ia deja măsuri extreme pentru a mobiliza 30.000 de soldați noi de care are nevoie în fiecare lună doar pentru a înlocui pierderile de pe câmpul de luptă în Ucraina.

Alternativa ar putea fi o recrutare la nivel național, care ar fi riscantă din punct de vedere politic pentru regimul președintelui Vladimir Putin.

Blocat în port

Kuznețov, o navă bătrână și nesigură, are șanse mici să se mai întoarcă pe mare. Portavionul de 39 de ani ar fi trebuit să părăsească portul Murmansk, din nordul Rusiei, în primăvară, pentru prima dată în opt ani. Acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Portavionul a efectuat doar șapte misiuni de la lansarea la apă în 1985 și intrarea în serviciul marinei sovietice șase ani mai târziu. În timpul celei mai recente desfășurări a portavionului, în 2016, în largul coastelor Siriei, escadrila aeriană a pierdut două din cele 24 de avioane ale sale în urma unor accidente, în decurs de doar trei săptămâni.

Acestea au fost primele dintr-o lungă serie de incidente recente. Doi ani mai târziu, în octombrie 2018, Kuznețov a suferit avarii grave atunci când un doc s-a scufundat în timp ce portavionul era reparat. Apoi, în decembrie 2019, un incendiu a izbucnit chiar pe portavion.

Liderii marinei ruse au luat în cele din urmă în calcul scoaterea din uz a navei avariate. În mod incredibil însă, Kremlinul a optat pentru repararea și modernizarea sa. Planul, la momentul respectiv, era ca portavionul să revină pe mare în 2022. Dar un alt incendiu a izbucnit în decembrie 2022.

Aproape doi ani mai târziu, portavionul este încă blocat în port.

Rusia nu poate construi nave mari

Orice altă armată ar fi scos nava din uz și ar fi construit un nou portavion care să o înlocuiască.

Dar, scrie Forbes, este probabil ca industria rusă să nu fie de fapt capabilă să construiască un înlocuitor direct pentru Kuznețov sau pentru orice altă navă de război mare.

„Principala problemă sunt motoarele”, a explicat Pavel Luzin, expert militar la Universitatea Perm din Rusia.

Fabricile ucrainene au construit majoritatea motoarelor marine mari ale marinei sovietice. Din motive evidente, ucrainenii nu mai exportă aceste motoare în Rusia. Iar rușii nu au reușit să asigure o producție locală de echipamente similare.

citeste mai mult …