Duster 3 are 4,34 metri lungime, iar cei de la Dacia spun că va fi mai mult spațiu pentru pasageri. Designul este inspirat și din conceptul Manifesto, prezentat în 2022.
Dacia spune că noul Duster are „un design mai robust și cu mai multă personalitate” și că „versiunea 4×4 a noului Duster duce capacitățile off-road la un alt nivel. Compania promite materiale de mai bună calitate și adaugă că „totul este nou, mai puțin ceea ce este esențial: Duster rămâne SUV-ul de familie cu cel mai bun raport preț/prestații de pe piață”.
Câte variante de echipare vor fi
Duster e disponibil cu patru echipări: Essential, Expression și două echipări de top la același nivel, Journey, orientată spre confort, și Extreme, orientată spre off-road și outdoor.
Ca și la alte modele Dacia, echiparea de bază, Essential, include un sistem Media Control care afișează informațiile pe un display de 3,5 inchi în planșa de bord, lângă instrumentele analogice, și care poate fi controlat de la butoanele de pe volan sau cu ajutorul telefonului mobil, dacă îl conectezi la mașină.
A doua echipare, Expression, și una din cele două echipări de top, Extreme, au sistem multimedia cu ecran tactil de 10,1 inchi, cu o rezoluție foarte bună, care se mișcă foarte rapid. La baza ecranului se află comenzi tactile pentru climatizare, încălzirea scaunelor, reglarea temperaturii stânga-dreapta (Dacia Duster are în premieră climatizare automată duală) și viteza curentului de aer, dar există și comenzi cu butoane fizice sub display, pentru recirculare, dezaburire și dublarea unor comenzi cum ar fi reglajul temperaturii și a vitezei curentului de aer.
Versiunea de top, Media Nav Live, standard la Journey și opțională la Extreme, vine suplimentar cu navigație și sistem audio Arkamys 3D și include hărțile Here în timp real. Meniurile sistemului multimedia se pot configura după dorință, la fel ca și la rivali. De la echiparea Expression în sus, tabloul de bord este digital, informațiile fiind afișate pe un display de 7 inchi configurabil în două layouturi.
Dispare de tot motorul DIESEL din ofertă
Versiunea de bază, ECO-G100 pe GPL, are un motor turbo de un litru, cu trei cilindri și 100 CP, care în echiparea de bază, Essential, va începe de la sub 20.000 de euro. Aceasta este singura informație despre prețuri care a fost comunicată, restul urmând a fi anunțate ulterior. Versiunea cu GPL se mândrește cu o autonomie de 1300 km, datorită celor două rezervoare, de 50 de litri pentru GPL și 50 pentru benzină, și cu emisii cu 10% mai mici decât ale unui motor comparabil pe benzină.
Pasul următor în gamă e motorul TCe130 pe benzină. Deși denumirea este veche, propulsorul e nou, sub capotă lucrând acum ultramodernul 1.2 turbo cu trei cilindri de la Austral, în loc de 1.3 turbo cu patru cilindri. Este pentru prima oară când Dacia încalcă strategia de a utiliza tehnologii deja verificate și amortizate de la Renault.
Motorul 1.2 turbo în trei cilindri debutează în premieră în acest segment la grupul Renault neexistând la Captur, Clio, Micra sau Juke. Această decizie se bazează probabil pe necesitatea obținerii de emisii cât mai mici, noul 1.2 Turbo urmând să înlocuiască treptat 1.3 turbo. Motorul în trei cilindri este cuplat exclusiv cu o cutie manuală cu șase trepte, la fel ca și ECO-G 100, și e disponibil cu tracțiune 4×2 și 4×4.
În Europa, 20% din clienți optează pentru 4×4, în timp ce în România procentul depășește 50%. Din păcate, nu există o cutie automată nici pentru versiunea 4×2, ceea ce poate fi un handicap, iar o versiune mai puternică, cum era TCe150, nu se mai oferă. Și în acest caz, explicația e simplă. Motorul 1.2 Turbo nu are încă o versiune cu transmisie automată în grupul Renault dar probabil Renault va dezvolta una în viitor.
Dacia a dorit ca modelul de top să fie noul full hybrid 140, echipat cu același sistem hibrid de la Jogger și Captur, care dezvoltă 140 CP din motorul aspirat de 1,6 litri și 94 CP, motorul electric de 49 CP și starter/generatorul de 20 CP. Energia recuperată la frânare este stocată în bateria Li-Ion de 0,85 kWh utilizabili (1,2 kWh brut). Diesel nu se mai oferă, dar hibridul va fi la fel de eficient, deoarece Dacia promite că în oraș acesta funcționează până la 80% în mod electric. Consumul nu a fost anunțat, dar la Jogger Hybrid este de 4,8 l/100 km, deci ne așteptăm la valori apropiate. Tot 4,8 l/100 km consuma și 1.5 dCi 4×2 la fostul Duster.
Referitor la prețuri, putem face doar o estimare. Probabil că 1.2 turbo 4×2 va începe în jur de 22.000 euro, iar versiunea 4×4 va ajunge spre 24.000 euro în timp ce hibridul va fi ceva mai scump decât Jogger Hybrid, deci va ajunge undeva la 25-26.000 euro. Dacia a promis însă că, inclusiv opționale, nicio versiune nu va depăși 30.000 euro.
Cât va costa noul Duster
„Prețurile vor începe cu 1, iar variantele cele mai scumpe și full options cu siguranță nu vor începe cu 3”, a declarat șeful mărcii Dacia la nivel internațional, într-o discuție cu presa, prilejuită de momentul prezentării noului Duster. Asta înseamnă că mașina va avea un preț de pornire de sub 20.000 Euro, cu tot cu TVA, iar variantele cele mai scumpe nu vor atinge pragul de 30.000 Euro, cu tot cu TVA.