Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) a deschis vineri o investigaţie cu privire la 2,4 milioane de vehicule Tesla echipate cu software-ul Full Self-Driving (FSD), după patru coliziuni raportate, inclusiv un accident fatal în 2023, transmite Reuters.

Aceasta este prima etapă înainte ca agenţia să poată solicita retragerea vehiculelor, dacă va considera că acestea prezintă un risc semnificativ pentru siguranţă, scrie News.ro.

Această nouă examinare a sistemului avansat de asistenţă la condus vine în contextul în care CEO-ul Tesla, Elon Musk, îşi concentrează atenţia pe tehnologia de conducere autonomă şi robotaxiuri, în timp ce compania se confruntă cu o concurenţă în creştere şi o cerere scăzută în afacerea sa auto.

NHTSA a deschis această anchetă după raportarea a patru accidente în care FSD era activat în condiţii de vizibilitate redusă, precum strălucirea soarelui, ceaţă sau praf în aer. Un pieton a fost ucis în Rimrock, Arizona, în noiembrie 2023, după ce a fost lovit de o Tesla Model Y din 2021. Un alt accident investigat a implicat o persoană rănită.

Ancheta acoperă vehiculele Tesla Model S şi X din 2016-2024, Model 3 din 2017-2024, Model Y din 2020-2024 şi Cybertruck din 2023-2024.

Tesla nu a comentat încă situaţia, însă pe site-ul său menţionează că software-ul FSD necesită supravegherea activă a şoferului şi că nu face vehiculele complet autonome.

Ce investighează NHTSA

NHTSA examinează capacitatea FSD de „a detecta şi reacţiona corect în condiţii de vizibilitate redusă”. De asemenea, agenţia investighează dacă Tesla a modificat sau actualizat sistemul FSD în moduri care ar putea afecta siguranţa acestuia în astfel de condiţii.

Tesla a fost supusă unei alte rechemări în decembrie 2023 pentru a instala noi măsuri de siguranţă în sistemul său Autopilot, iar NHTSA investighează dacă acea rechemare a fost suficientă. În plus, Tesla a primit citaţii de la Departamentul de Justiţie al SUA legate de FSD şi Autopilot.

În trecut, au existat cel puţin două accidente mortale implicând tehnologia FSD, inclusiv unul în aprilie, când o Tesla Model S a lovit mortal un motociclist în zona Seattle, în timp ce era în modul FSD. Unii experţi din industrie au avertizat că abordarea „doar cu camere” a Tesla poate cauza probleme în condiţii de vizibilitate redusă, în lipsa senzorilor suplimentari.

Companiile care concurează Tesla folosesc senzori mai scumpi, cum ar fi lidar şi radar, pentru a detecta mediile de condus, oferind un grad mai mare de precizie în astfel de condiţii dificile.

___

Foto articol: Mariusz Burcz | Dreamstime.com

citeste mai mult …