Pentru șoferii din România, trecerea de la un sezon la altul înseamnă și o cheltuială în plus cu schimbarea anvelopelor. Fiindcă atunci când drumul e acoperit cu zăpadă, trebuie folosite cauciucurile de iarnă, iar când e cald afară sunt recomandate cele de vară. Însă, este legal să folosești anvelope de vară și de iarnă în același timp, fără a le mai înlocui cu totul la schimbarea de sezon?

Înlocuirea anvelopelor se poate dovedi o bătaie de cap destul de mare. Pentru că mulți șoferi nu știu când ar trebui montate cele de iarnă sau când trebuie puse cele de vară.

Alții, apelează la anvelope all-season, dar despre care specialiștii spun că nu sunt eficiente nici vara, nici iarna.

Dar, dacă folosești concomitent două anvelope de vară și alte două de iarnă, este legal?

Este legal să folosești anvelope de vară și de iarnă în același timp?

Legea circulației nu stabilește cu ce tipuri de anvelope trebuie echipată mașina decât atunci când circulă pe drum acoperit cu zăpadă.

În astfel de situații, indiferent de anotimp, vehiculul trebuie echipat cu anvelope de iarnă. Dar, poți circula cu o mașină care are atât cauciucuri de iarnă, cât și anvelope de vară?

„Legea nu interzice montarea de anvelope diferite, dar stabilitatea și aderența mașinii vor avea de suferit. Pentru că anvelopele de vară se comportă diferit de cele de iarnă. De exemplu, dacă ai cauciucuri de vară pe față și anvelope de iarnă pe spate, când e cald afară o să ai aderență bună pe față, dar slabă pe spate. Când e rece afară, aderența pe față va fi redusă. Iar dacă drumul e acoperit cu zăpadă sau polei, aproape sigur vei pierde controlul mașinii. De aceea, indiferent că e legal sau nu, niciodată nu ar trebui să ai montate anvelope de iarnă și de vară concomitent pe mașină”, a explicat mecanicul Robert Marin.

Așadar, indicat e ca mașina să aibă toate cele patru anvelope de același fel. În sezonul rece e recomandat ca mașina să aibă anvelope de iarnă. Pentru că acestea sunt alcătuite dintr-un cauciuc mai moale, care își păstrează aderența la temperaturi scăzute.

Însă vara, anvelopele de iarnă devin mai rigide. De aceea se recomandă echiparea cu cauciucuri de vară în sezonul cald, care devin eficiente la temperaturi de peste 10-15 grade Celsius. 

SURSA