Conform normelor UE care cer producătorilor de automobile să reducă emisiile, cei care rămân în urmă în tranziția electrică se confruntă cu alegerea de a plăti amenzi de miliarde de euro, stimularea vânzărilor de vehicule electrice prin reducerea prețurilor sau cumpărarea de credite de la concurenți mai puțin poluanți, precum Tesla sau alți producători de mașini electrice.
Acest lucru ar putea duce la o infuzie de capital pentru producătorii chinezi de mașini electrice, pentru care Comisia Europeană a decis să mărească taxele de import în urma unei anchete care a arătat că subvențiile neloiale oferite de statul chinez le permit acestora să vândă mașinile la prețuri mai mici.
Milioane de euro pentru credite de mediu companiilor chineze
„Producătorii auto europeni, în frunte cu Volkswagen, ar putea fi obligați să plătească sute de milioane de euro rivalilor chinezi care produc vehicule electrice pentru a cumpăra credite de carbon întrucât sectorul auto încearcă să evite potențiale amenzi pentru nerespectarea regulilor de poluare din 2025 stabilite de Bruxelles”, se arată în articolul publicat de Financial Times.
„Mulți producători de automobile din UE caută să folosească opțiunea de „pooling”, în care producătorii fac o medie a emisiilor de gaze cu efect de seră ale flotelor lor cu alte companii care vând în bloc.” Această soluție le-ar permite constructorilor să respecte noile standarde de poluare comunicate de UE.
Nu ar fi o premieră în lumea auto, deoarece acest lucru s-a întâmplat și în anii trecuți, însă Tesla a avut cel mai mult de câștigat de pe urma acestor situații.
Conform documentelor recent trimise de Comisia Europeană, Tesla se așteaptă să pună în comun credite cu companii precum Stellantis, Ford și Toyota. Producătorul american de vehicule electrice a câștigat deja peste 2 miliarde de dolari în primele nouă luni ale anului trecut din vânzarea de credite în sistemele de pooling de emisii la nivel global.
Astfel, dacă producătorii aleg să nu producă mai puține mașini echipate cu motoare termice pentru a se încadra în noile limite impuse de UE, unii dintre ei vor fi nevoiți să cumpere credite de la rivali, dacă nu vor să plătească amenzi. Începând cu 2025, producătorii vor trebuie să atingă ținta de emisii pe flotă de 93,6 grame pe kilometru.