Noul Duster va putea fi comandat începând din prima săptămână a lunii martie, primele livrări către clienți fiind prevăzute pentru sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs.
La noi în țară, noua Dacia Duster este disponibilă în 3 niveluri de echipare: Essential, Expression și încă două care, de fapt, sunt distincte, dar complementare, fiind disponibile la același preț. Este vorba despre Extreme și Journey.
Dacă primul se adresează pasionaților de activități în aer liber, oferind tapițerie lavabilă, bare de pavilion modulare și multe altele, cel de-al doilea este gândit pentru clienții care preferă să nu iasă prea tare în evidență (frână de mână automată, sistem multimedia Nav Live etc.).
Paleta de culori exterioare a fost, la rândul ei, extinsă și include acum nuanțe ca Bej Sandstone, Lichen Kaki, Verde Cedar, Maro Terracotta, Gri Schiste, Negru Pearl și Alb Arctic.
FĂRĂ DIESEL
Noua generație Dacia Duster a renunțat la motorizările diesel.
În schimb, clienții pot alege un propulsor TCe cu 130 de cai putere și sistem mild-hybrid la 48V, disponibil cu 4×2 sau 4×4 și transmisie manuală cu 6 rapoarte.
Avem apoi unitatea hibrid cu 140 CP, care a debutat pe Jogger. Ea vine în compania unei transmisii automate fără ambreiaj.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este propulsorul ECO-G, cu benzină și GPL care oferă 100 de cai putere.
MOTORIZĂRI
Noul Duster este primul vehicul echipat cu motorul pe benzină TCe 130, oferind clienților un prim nivel de electrificare, cu sistem mild hybrid de 48V. Motorizarea este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4 și combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, cu un sistem mild hybrid de 48V. Astfel, motorizarea TCe 130 permite diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu aproximativ 10%.
Adoptată de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 este de acum disponibilă și pe noul Duster, cu o cutie de viteze automată cuplată la o cutie de viteze fără ambreiaj. Noul Duster HYBRID 140 poate fi condus în modul electric până la 80% din timpul de rulare în oraș, reducând consumul de combustibil cu până la 40% în ciclu urban, comparativ cu un motor termic echivalent în ciclu urban, bazat pe obiceiurile de conducere similare.
Dacia este singurul producător care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică. În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă.