Această escrocherie începe cu un apel telefonic aparent inofensiv, în care persoana care sună, adesea cu ajutorul unui sistem automat, pune o întrebare simplă: „Mă auziți?” La auzul acestei întrebări, majoritatea persoanelor răspund instinctiv cu un „da”. Cu toate acestea, escrocii exploatează acest răspuns, înregistrându-l și folosindu-l ulterior pentru a pretinde în mod fals autorizația victimei pentru tranzacții sau acțiuni cu care aceasta nu a fost de fapt de acord.
Organizațiile de protecție a consumatorilor, cum ar fi Better Business Bureau, au emis avertismente cu privire la această înșelătorie, sfătuind persoanele să închidă imediat fără a da niciun răspuns. Modalitățile exacte prin care escrocii exploatează aceste înregistrări rămân neclare, dar există temeri că aceștia ar putea fabrica consimțământul pentru achiziții sau contracte neautorizate.
Deși până în prezent nu au fost raportate pierderi financiare directe în urma acestei înșelăciuni, există temeri cu privire la potențialele consecințe pe termen lung. Pentru a vă proteja de astfel de escrocherii, printre sfaturile oferite se numără utilizarea identificatorului de apeluri pentru a filtra apelurile, înregistrarea în registrul „Nu sunați” pentru a reduce apelurile de telemarketing, monitorizarea atentă a extraselor de cont și a facturilor bancare și raportarea oricărui incident suspect autorităților relevante.
Nou pericol pe internet. Copiii, ademeniți în grupuri unde se promovează automutilarea