Sistemul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a intervenit, luni seară, la o defecţiune apărută la un echipament ce deserveşte o reţea internă de telefonie interurbană utilizată pentru cooperare între instituţiile publice din Bucureşti. A fost afectată şi interfaţa IGSU care permite transmiterea mesajelor RO-ALERT, dar sistemul 112 a fost funcţional. Specialiştii STS au remediat problema.

UPDATE: ”STS informează că a fost restabilită disponibilitatea reţelei interne de telefonie interurbană de la nivelul municipiului Bucureşti, iar toate serviciile de comunicaţii funcţionează la parametri normali”, au transmis reprezentanţii instituţiei.

Potrivit acestora, transmiterea mesajelor de avertizare a populaţiei prin sistemul RO-ALERT se realizează în condiţii normale.

ŞTIRE INIŢIALĂ: ”Biroul de presă al STS informează că Serviciul de urgenţă 112 funcţionează fără probleme şi cetăţenii pot anunţa urgenţele din orice reţea de telefonie mobilă. De asemenea, precizăm că a fost semnalată o defecţiune la un echipament ce deserveşte o reţea internă de telefonie interurbană utilizată pentru cooperare între instituţiile publice din Bucureşti, iar în prezent o echipa tehnică a STS intervine pentru înlocuirea acestuia şi restabilirea serviciului de comunicaţii”, a transmis, luni seară, STS.

Sursa citată a precizat că ”sunt activate soluţii de comunicaţii de back-up prin reţele redundante, care pot asigura comunicaţii securizate pentru beneficiarii afectaţi”.

”Astfel, sunt disponibile atât reţeaua telefonică IP a 112, cât şi prin reţeaua de radiocomunicaţii TETRA. Informăm faptul că este afectată şi interfaţa de la nivelul IGSU care permite transmiterea mesajelor ROALERT, însă sistemul de avertizare a populaţiei prin tehnologia cellbroadcast este funcţional prin interfaţa redundantă a STS”, a mai transmis STS.