Un pacient internat la Spitalul Județean de Urgență Slobozia așteaptă de 10 zile să fie operat după ce și-a rupt piciorul în urma unei căzături.

Bărbatului i s-a explicat faptul că nu poate beneficia de intervenție întrucât între medicul în evidențele căruia se află și un anestezist al unității medicale există un conflict deschis.

Rudele pacientului au sesizat situația atât la Administrația Spitalului Județean de Urgență Slobozia, cât și la Consiliul Județean Ialomița.

Conducerea unității medicale susține că va deschide o anchetă internă și că vă sesiza, la rândul său, Colegiul Medicilor Ialomița.

 

Așteaptă vindecarea pe patul de spital de peste o săptămână

 

În urma unui accident casnic, bărbatul a căzut și și-a rupt un picior. Soția sa a sunat la 112 și a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență Slobozia, fiind internat.

Încă de la început medicul care l-a examinat i-a comunicat femeii că va fi nevoie de o intervenție chirurgicală. Timpul a trecut, iar la 10 zile distanță de la incident, pacientul încă așteaptă în salon să beneficieze de operație.

În momentul în care rudele au întrebat medicii cu privire la motivele pentru care pacientul este nevoit să aștepte li s-a răspuns faptul că, din cauza unui conflict dintre medicul care îl are pe bărbat în evidență și medicul anestezist, operația nu se poate desfășura.

„Doctorul a spus că anestezistul refuză să intre în sala de operație cu el! Am înțeles că medicul ortoped și medicul anestezist nu se înțeleg, au multe discuții în contradictoriu și din această cauză operația nu se poate desfășura. Pacienții nu au nicio vină într-o astfel de situație. Am depus plângeri și la conducerea spitalului și la Consiliul Județean Ialomița. Tot ce ni s-a spus să facem este să așteptăm!” susține Constantina State, soția pacientului care așteaptă să fie operat.

 

Cine este vinovat

 

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Slobozia susțin faptul că întreaga responsabilitate este a medicului în evidențele căruia se află pacientul. Acesta ar fi trebuit să găsească o soluție astfel încât bărbatul să nu fie obligat să aștepte atâtea zile pentru o intervenție chirurgicală.

Mai mult, conducerea unității medicale susține faptul că respectivul medic are o atitudine ne­potrivită față de întreg corpul medical.

„Responsabi­litatea medicului era de a găsi o soluție pentru acest pa­cient. Fie îl transfera unui alt coleg, fie aproba transferul către o unitate medicală din Capitală. Este vorba despre orgolii, iar pacienții nu au nicio vină. Oamenii trebuie să primească îngrijiri medicale indi­ferent de disputele dintre medici!” susține Liviu Patrichi, managerul Spitalului Județean de Urgență Slobozia.

Oficialii unității medicale susțin faptul că vor deschide o anchetă internă și că vor sesiza Colegiul Medicilor Ialomița. „Soluția pentru acest caz este transferul către un alt medic din spital și s-au început demersurile în acest sens. Va fi sesizată Comisia de Disciplină și, im­plicit, vom sesiza și Colegiul Medicilor!” a mai spus Liviu Patrichi, ma­nagerul Spitalului Județean de Urgență Slobozia.