Studiu: Cum își aleg românii anvelope de iarnă?

Un studiu realizat recent de Ipsos pentru Goodyear arată că doar 31% dintre români utilizează anvelope de iarnă pentru a îndeplini cerințele legale.

Restul șoferilor îți echipează mașinile cu cauciucuri speciale de iarnă pentru siguranță. Iar 53% dintre ei spun că se simt mai încrezători să conducă în condiții de iarnă când mașina este echipată cu anvelope speciale.

 

Dintre cei care folosesc anvelope de iarnă, majoritatea spun că le aleg în primul rând pentru aderența și frânarea excelente pe zăpadă și gheață.

Conform aceluiași raport, 65% dintre șoferii europeni care au cauciucuri de iarnă de la o marcă premium sunt încrezători în șofatul pe timp de iarnă. În schimb, doar 54% dintre șoferii care folosesc anvelope care nu fac parte din categoria premium se simt în siguranță.

Așadar, proporția șoferilor români care optează pentru anvelopele de iarnă datorită aderenței, frânării și manevrabilității sporite depășește media europeană.

Ce criterii trebuie să aibă anvelopa de iarnă?

Pentru a respecta normele în vigoare, anvelopele trebuie să fie marcate cu simbolul M+S (Mud+Snow). De asemenea, banda de rulare trebuie să aibă o adâncime de cel puțin 1.6 mm pe minimum două treimi din lățimea lor.

În România, anvelopele de iarnă marcate cu simbolul M+S se consideră că îndeplinesc cerințele legale. Însă, există țări europene unde șoferii trebuie să utilizeze anvelope marcate cu simbolul fulgului de zăpadă de munte cu trei vârfuri (Three-Peak Mountain Snowflake / 3PMSF).

 

Comparativ cu marcajul M+S, simbolul 3PMSF demonstrează că anvelopa îndeplinește criterii mai exigente pentru conducerea în condiții de iarnă. Aceasta oferă frânare și manevrabilitate superioare pe gheață, zăpadă și noroi.

Simbolul 3PMSF demonstrează că acele anvelope îndeplinesc toate standardele de performanță pentru iarnă.