Potrivit sursei citate, cutremurele au fost tema principală a anului 2023 în căutările românilor pe Google, relatează Agerpres.
Inteligenţa Artificială este, după câte se vede, tehnologia momentului, lucru dovedit în căutări.
În lista reperelor anului 2023, în căutări găsim evenimente globale, precum conflictul dintre Israel şi Gaza, dar şi locale, cum a fost greva profesorilor din România.Printre căutările efectuate de către români pe motorul Google se mai află: decesul Ronei Hartner, cel mai recent model de iPhone, dar şi Oppenheimer – o căutare care vizează, pe de o parte, filmul omonim, dar şi fizicianul Robert Oppenheimer, a cărui poveste este ecranizată.În plus, creaţiile româneşti sunt bine reprezentate anul acesta în listele căutărilor în funcţie de filme şi seriale. Printre filme se află două titluri româneşti – „Romina VTM” şi „Miami Bici 2”, iar la capitolul seriale patru dintre acestea sunt autohtone – „Lia, soţia soţului meu”, „Clanul”, „Camera 609” şi „Groapa” – şi altul este filmat în România – „Wednesday”.La capitolul reţete s-au căutat gusturi din trecut, adaptate trendului actual de mâncat sănătos, precum reţeta de parizer de casă, dar şi elemente mai exotice, precum reţete de cocktail sau cu tapioca.În 2023, românii s-au întrebat „Cum a murit Vlad Ţepeş”, pe fondul serialului dedicat domnitorului român, difuzat anul acesta, dar şi cum se produce un cutremur sau cum se face maiaua.
Cele mai populare căutări ale oamenilor pe Google, în 2023 – „Barbie” și războiul din Israel, în top
Totodată, utilizatorii de Internet din România au vrut să afle mai multe despre tehnici de negociere, de vânzare sau de citire a chipului. Nu în ultimul rând, românii au căutat pe Google în ce şi cum să investească, domeniul de investiţie cel mai căutat anul acesta fiind fotovoltaicele.Conform statisticii, în lista căutărilor „trending” pe 2023, cel mai căutat joc a fost Hogwarts Legacy, Untold a fost pe primul loc în căutări între concerte/festivaluri, iar Coldplay conduce la capitolul trupe. Topurile celor mai populare căutări pe Google în 2023 au fost realizate folosind liste „trending”: căutări care au înregistrat o creştere susţinută faţă de 2022, pe o perioadă considerabilă de timp. Căutările acestui an au fost realizate pe mai multe categorii, în perioada 1 ianuarie 2023 – 1 decembrie 2023.