Cumpărarea unei mașini poate fi stresantă. Dealerii pot recurge la tactici consacrate pentru a te grăbi să închei o vânzare rapidă, dar dacă știi ce întrebări să pui, poți prelua controlul. Potrivit lui Mark Beneke, coproprietar al firmei de vânzări auto Westland Auto Sales din Fresno, California, unele întrebări pe care le pun cumpărătorii pot pune dealerul într-o situație inconfortabilă, deoarece pot dezvălui mai multe despre starea reală și istoricul vehiculului. Iată trei întrebări pe care unii dealeri de mașini nu le agreează — și de ce este atât de important să le pui.

Pot mergem la mecanicul meu pentru o verificare?

De ce întrebați: Beneke a declarat că un mecanic terț poate oferi o evaluare imparțială a stării mașinii, putând descoperi probleme pe care dealerul le-ar fi putut trece cu vederea sau de care nu s-ar fi ocupat. „Acest lucru vă va oferi, de asemenea, o perspectivă asupra atitudinii dealerului”, a adăugat el.

De ce o evită dealerii: Beneke a explicat că, dacă un dealer este conștient de problemele mașinii, ar putea ezita să vă permită să duceți mașina la propriul mecanic.

De cât timp se află vehiculul pe stoc?

„Majoritatea dealerilor își procură vehiculele printr-o linie de credit, așa că fiecare zi în care mașina rămâne pe stoc înseamnă costuri suplimentare și pierderea șansei de a cumpăra și vinde alte vehicule,” a explicat Beneke. „Din acest motiv, dealerii ar putea fi mai dispuși să negocieze prețul.”

  

De ce dealerii nu vor să discute despre asta: Beneke a explicat că dealerii ar putea ezita să dezvăluie aceste informații pentru că ar putea să-și piardă poziția de negociere și să fie forțați să accepte o ofertă chiar mai mică pe un vehicul care deja le aduce pierderi.

Raportul inițial de inspecție și toate intervențiile realizate

Motivul întrebării: „Raportul de inspecție inițial îți va arăta ce au descoperit tehnicienii dealerului sau cei de la centrul de service la care a fost dus vehiculul,” a explicat Beneke. „Compararea acestuia cu istoricul lucrărilor realizate îți va evidenția eventualele probleme rămase nerezolvate, pe care va trebui să le rezolvi tu. Reține că dealerii nu sunt obligați să îți furnizeze aceste informații, și nici nu este ceva obișnuit.”

De ce o evită dealerii: Beneke a declarat că aceasta este o cerere foarte neobișnuită, așa că nu ar trebui să fiți surprinși dacă reprezentantul dealerului nu știe cum să reacționeze la început. „Este posibil ca dealerii să nu fie întotdeauna deschiși cu privire la protocoalele lor și la ceea ce fac și nu fac, iar acest lucru i-ar forța să fie transparenți cu privire la ceva ce s-ar putea să nu se simtă confortabil să dezvăluie”, a adăugat el.

Întrebări suplimentare

Îmi puteți oferi o defalcare completă a tranzacției? Beneke a declarat că defalcarea ar trebui să includă toate taxele, rata dobânzii, prețul vehiculului și prețul produselor suplimentare.

„Finanțarea, produsele suplimentare și taxele pot influența semnificativ costul total al vehiculului,” a explicat el. „Înțelegerea detaliată a ofertei îi ajută pe consumatori să fie pe deplin conștienți de ceea ce acceptă și să evite ofertele care nu le sunt favorabile.”

Cu toate acestea, Beneke a afirmat că obligația de a dezvălui defalcarea completă a unei tranzacții poate îngreuna obținerea tranzacției de către dealeri și creditori, astfel încât, în schimb, aceștia vor avea tendința de a pune accentul pe plăți.

Îmi puteți furniza un raport complet privind istoricul vehiculului? Beneke a menționat că trebuie să vă asigurați că raportul complet privind istoricul vehiculului include toate accidentele raportate și înregistrările service.

„Cunoașterea istoricului vehiculului ajută cumpărătorul să înțeleagă starea acestuia și eventualele probleme viitoare”, a explicat el. „Deși un accident anterior sau lipsa înregistrărilor de service nu înseamnă că vehiculul are probleme subiacente sau că se va defecta mai repede, este un risc potențial suplimentar care trebuie luat în considerare în decizia de cumpărare a cuiva.

„Amintiți-vă că un raport de istoric va dezvălui numai informațiile care au fost comunicate, astfel încât accidentele, service-urile efectuate sau alte informații care nu au fost raportate nu vor apărea. Combinați întotdeauna un raport de istoric cu o inspecție efectuată de o terță parte.”

Beneke a adăugat că unii dealeri ar putea prefera să evite să discute despre accidente sau reparații din trecut, deoarece ar putea descuraja cumpărătorii, scrie finance.yaoo.com.