Atunci când ai apă în benzină sau motorină, motorul mașinii ar putea să fie afectat și chiar se poate produce o daună majoră. De aceea, este important să identifici cât mai repede care sunt simptomele unei astfel de probleme. Și, la fel de important, să știi ce trebuie să faci atunci când constați că ai apă în benzină sau motorină.

Sunt destul de rare cazurile în care șoferii se pot confrunta cu această problemă, însă nu e exclus să ai apă în benzină sau motorină.

Asta se poate întâmpla fie atunci când carburantul este contaminat. Sau, pe românește spus, este „îndoit” cu apă.

Fie se poate ca apa să ajungă în rezervor prin sistemul de alimentare cu carburant, dacă, de exemplu, capacul de alimentare e lăsat deschis.

Cum îți dai seama dacă ai apă în benzină sau motorină

La unele mașini mai vechi, rezervorul de carburant este fabricat din metal. Cu timpul, acesta se corodează, apar fisuri și prin aceste zone apa poate pătrunde în interior și contaminează benzina sau motorina.

 „Sunt, într-adevăr, modele de mașini care au un rezervor metalic care ruginește și se fisurează, cu timpul. În general, însă, problema este la bușonul de alimentare. Fie acesta nu se închide corect, fie nu se închide deloc, iar când plouă pe acolo pătrunde apa în rezervor”, a explicat pentru mecanicul Robert Marin.Codul Rutier 2024. Ce riști dacă circuli cu parbrizul de la automobil crăpat și ești oprit de poliție

Iar când apa ajunge în carburant, accidental sau fiindcă a fost „îndoit”, invariabil va fi afectat și motorul.

Iată cum îți dai seama dacă ai apă în benzină sau motorină:

se aprinde martorul de bord de la motor;apar rateuri la pornire;pe eșapament va ieși mai mult fum decât e normal;mașina va accelera lent;pornire motorului se va face mai greu;mașina va accelera brusc.Ce faci dacă ai apă în motorină sau benzină?

În momentul în care apar aceste simptome, cel mai sigur e să oprești cât poți de repede motorul.

Apoi, fie ceri sfatul unui mecanic, fie apelezi la o firmă de depanări care să te ajute pe loc sau să îți tracteze mașina la service.

„Într-o astfel de situație, mașina nu ar trebui să mai pornească. Deci, lași motorul oprit și chemi un mecanic sau direct o platformă care să ducă mașina în service. Nu o să ai de unde să știi câtă apă e în rezervor. Și, dacă încerci să o pornești, riști să strici și mai tare motorul”, a mai spus mecanicul.

Pentru a elimina problema, trebuie scos tot carburantul din rezervor și din motor. Iar asta nu se poate face, în general, decât cu echipamente speciale.

Moment aniversar în lumea auto: 90 de ani de la inventarea anvelopelor de iarnă. Când suntem obligați să le montăm pe mașină?

Apoi, mecanicul va verifica sistemul de alimentare, pentru a vedea dacă există fisuri. Va fi verificat și motorul, pentru a remedia eventualele daune.

Și doar după ce a fost inspectat și curățat întregul sistem, se va realimenta cu un carburant de bună calitate și va fi repornit motorul.

SURSA