Dacia va lansa până la final de an cel mai mare și mai scump model din istoria sa, Bigster, iar la final de 2025 va ajunge în țară versiunea restilizată a Logan 3. Anul trecut s-au vândut în țară peste 14.000 de mașini Logan, modelul fiind pe primul loc în clasament, iar Duster a avut aproape 11.000 de clienți.
Este o perioadă cu multe lansări pentru Dacia: din vară au început livrările Duster 3, de la final de septembrie ajung la clienți primele mașini electrice Spring facelift (produse în China), iar în octombrie va fi prezentat Dacia Bigster, cel mai mare (și cel mai scump) model din istoria mărcii. Prețurile vor fi de peste 30.000 de euro.
SUV-ul de clasă C va avea 4,6 metri lungime, cu 30 de cm mai lung decât Duster. Producția Bigster a început la Mioveni. Dacia a prezentat în 2021 conceptul Bigster.
Se lucrează la un „facelift major” pentru Logan, iar mașina va fi prezentată la final de 2025, a spus Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe. Se lucrează și la o nouă generație Sandero, a mai spus oficialul Dacia. Bordeanu a spus și că există câteva sute de comenzi pentru electrica Spring (versiunea facelift).
Declarațiile au fost făcute la un eveniment de presă la care Dacia a prezentat o „serie limitată” Logan XX, cu ocazia împlinii a 20 de ani de la lansarea mașinii care a făcut istorie în industria auto. Această ediție limitată are doar câteva mici elemente grafice în plus față de Loganul convențional: plafon de culoare neagră (opțional), stickere, elemente decorative pe scaune și pe oglinzi).
Dacia Logan berlină este cel mai vândut model auto din țară, iar prețurile pornesc de la 12.500 euro.
A treia generație Logan a fost prezentată în toamna lui 2020 și livrările au început în decembrie 2020. Logan a fost cel mai vândut model auto din România anul trecut, cu peste 14.000 de mașini, iar Duster a avut aproape 11.000.
Întrebat despre programul de plecări voluntare inițiat de Dacia, Mihai Bordeanu a spus că în fiecare an este desfășurat un astfel de program la care aplică în medie câteva sute de angajați. „Despre rezultate vă voi putea spune în două săptămâni. Este un exercițiu pe care îl facem anual, un exercițiu de gimnastică, de adaptare, de recalibrare, trebuie să ne adaptăm la tendințe, să căutăm noi competențe și trebuie să găsim cea mai bună variantă”. El a explicat și faptul că plecările se fac cu acordul managerului de divizie.
În decursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe.
Lansat inițial în varianta sedan, cu două motorizări pe benzină, de 75 CP și 90 CP, Logan a fost declinat și în alte versiuni de caroserie: Break (Logan MCV I și II), furgon ușor (Logan VAN) și Pick-Up. Vânzările totale se apropie de 2 milioane de unități, din care 1,28 milioane doar pentru versiunile sedan.