Ministrul Educaţiei, Daniel David, a fost întrebat la un post de televiziune despre abandonul şcolar, România fiind ţara unde anual 23.000 de copii abandonează şcoala.

”Nu este o problemă uşoară – este o problemă, şi grea, şi complicată, şi reală (…) Trei cauze sunt foarte importante”, a afirmat ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, principala este ”contextul social”.

”Copilul nu are sufcienţi bani, familia nu are suficienţi bani să-l ţină la şcoală”, afirmă ministrul.

Potrivit acestuia, una dintre rezolvări este continuarea programului ”Masă sănătoasă”, întrucât mulţi copii din familii vulnerabile vin la şcoală impulsionaţi de mâncarea pe care o primesc. O altă problemă importantă este, potrivit ministrului, ”modalitatea de predare şi modul în care profesorii ştiu să-i inspire pe copii, să le facă un context în care copiii vin cu plăcere la şcoală”.

Potrivit lui David, modalitatea de predare – ”stai jos şi scrie după dictare din manualul ce-l am aici” –  îndepărtează copiii.

Al treilea factor este, potrivit ministrului, mai ales la nivel universitar, orientarea profesională şi orientarea în carieră.

”Abandonul nu este mare doar în preuniversitar, abandonul este mare şi în zona universitară. La nivel universitar foarte mulţi ajung acolo şi constată că nu este ceea ce au căutat”, a mai declarat ministrul.