„Nu ştiu dacă e o îmbolnăvire în masă, în acest moment, sau e o grevă (…) Eu cred că această tactică adoptată, de a se declara cu 10 minute, un sfert de oră, jumătate de oră înainte de a începe zborul, inapţi de zbor, a dus, de fapt, la ceea ce s-a întâmplat azi pe aeroport. Dacă o grevă în adevăratul sens al cuvântului este anunţată, oamenii nu mai vin în aeroport, trec de filtre, îşi predau bagajele, aşteaptă la poarta de îmbarcare şi cu 10 minute înainte sunt anunţaţi că acea cursă e anulată. Aici este această împingere la maxim a acestei situaţii. Am avut în urmă cu trei luni o grevă a  personalului de bord la Lufthansa. A fost anunţată din timp, toată lumea a ştiut, toată Europa a ştiut, oamenii nu au mers şi şi-au reprogramat din timp toate aceste zboruri”, a declarat Sorin Grindeanu, luni seară, la un post TV.

„Am aflat de această situaţie, azi noapte la ora 1 şi jumătate. De dimineaţă am constituit rapid la minister o echipă care să încerce să negocieze. (…) Eu azi am încercat, alături de colegii din minister, să mediem acest dialog”, a mai spus Grindeanu care a subliniat că reprezentanţii personalului de bord au cerut o majorare a salariilor cu 40 la sută.

 Întrebat când se va termina situaţia de la TAROM, ministrul a declarat: ”Mi-aş dori să se termine în această seară”.

Ministrul a precizat că TAROM va trebui să plătească despăgubirile călătorilor care nu au putut zbura în cursul zilei, deşi situaţia financiară a TAROM este precară.

Protestul piloților Tarom. Compania a pierdut 2,5 milioane de euro pe perioada acțiunii de protest