Constructorul auto sud-coreean Hyundai Motor şi-a anunţat miercuri obiectivul de a vinde 5,55 milioane de vehicule în 2030, o creştere cu 30% comparativ cu 2023, pe măsură ce intenţionează să îşi dubleze gama de modele hibride pentru a contracara încetinirea vânzărilor de automobile electrice, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Hyundai Motor, care împreună cu firma afiliată Kia Corp formează al treilea mare constructor auto mondial, a dezvăluit că are de gând să extindă gama de modele hibride din oferta sa până la 14 modele, de la şapte în prezent, anticipând o explozie a cererii pentru vehiculele hibride, în special în America de Nord. Hyundai Motor nu a oferit un orizont de timp pentru lansarea noilor modele.
La o întâlnire cu investitorii, producătorul sud-coreean a informat că îşi propune să ofere modele electrice cu o autonomie extinsă (EREV) în America de Nord şi China şi, de asemenea, are de gând să producă în regim de masă noi modele electrice cu o autonomie extinsă în acele regiuni până la finele lui 2026.
Hyundai a adăugat că are de gând să producă vehicule hibride la noua sa uzină de asamblare din statul american Georgia, alături de automobile electrice.
Pentru a-şi atinge aceste obiective, Hyundai Motor vrea să îşi extindă capacităţile globale de producţie, pentru a putea produce un număr suplimentar de un milion de unităţi pe an.
Cum arată planurile de viitor ale Hyundai pentru gama sa de autoturisme
În acest sens, în perioada 2024 – 2033, Hyundai Motor intenţionează facă investiţii totale de 120.500 miliarde woni (90,13 miliarde de dolari), pentru a susţine punerea în aplicare a strategiei sale, o creştere de 10,1% faţă de planul de investiţii în valoare de 109.400 miliarde woni al Hyundai pentru perioada 2023 – 2032.
Un accent special în noua strategie este pus pe vehiculele electrice, Hyundai intenţionând să vândă două milioane de vehicule electrice până în 2030, adică 36% din vânzările sale totale. Din cele două milioane de vehicule electrice, producătorul sud-coreean intenţionează să vândă 690.000 de unităţi în America de Nord şi 467.000 de unităţi în Europa.
Presa auto a scris mai devreme în cursul acestui an că Hyundai intenționează să lanseze pentru piața europeană o mașină electrică de mici dimensiuni, care să aibă un preț de pornire de doar 20.000 de euro. Mutarea ar fi în linie cu planuri similare ale altor producători auto, sub presiune să scadă prețurile pentru autoturismele lor electrice.
Pe partea de vehicule hibride, Hyundai Motor are de gând să îşi extindă semnificativ vânzările, obiectivul fiind comercializarea a 1,33 milioane de unităţi până în 2028.