Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) implementează proiectul „Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri”, în care angajații IMM cu contract individual de muncă (normă întreagă sau parțială) pot beneficia de cursuri prin intermediul cărora vor dobândi competențe relevante în nouă domenii tehnice esențiale.
IMM-urile au flexibilitatea de a selecta, atât numărul de angajați, cât și domeniul de specializare din cele nouă disponibile: Internet of things, Cloud technologies, Big data, Învățarea automata, Inteligența artificială, Automatizarea proceselor robotice, Blockchain, Cyber-Physical Systems, Additive manufacturing.
Primul pas pe care IMM-urile interesate de program trebuie să îl facă este înscrierea și transmiterea solicitărilor de sprijin. Termenul limită este 30.11.2024, ora 17:00.
După încărcarea acestora în platforma PNRR https://proiecte.pnrr.gov.ro., solicitările de sprijin vor fi evaluate și selectate în baza principiului „primul venit, primul servit”.
Trebuie știut că ADR va solicita transmiterea/actualizarea unor documente, precum:
- Declarație privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii;
- Declarație cu privire la evitarea dublei finanțări;
- Declarație privind eligibilitatea societății în vederea acordării ajutorului de minimis;
- Declarație privind absența conflictului de interese;
- Declarație privind ajutoarele de minimis primite de întreprinderea unică în decursul ultimilor 3 ani calendaristici (evaluați în mod continuu), indiferent de sursa de finanțare (fonduri naționale sau fonduri europene);
- Declarație privind alte ajutoare primite de solicitant pentru aceleași costuri eligibile pentru care solicită finanțare în temeiul schemei de minimis;
- Adeverință pentru fiecare persoană care are calitatea de angajat pentru care se solicită formare, din care să rezulte că respectiva persoană este încadrată cu contract individual de muncă la respectivul IMM;
- Împuternicire persoană care angajează răspunderea IMM, dacă este cazul;
- Certificate de atestare fiscală pentru sediul principal și, acolo unde este cazul, certificate de atestare fiscală pentru sediile secundare ale IMM, care indică nivelul obligațiilor bugetare datorate și restante, aferente impozitelor, taxelor și contribuțiilor la bugetul general consolidat, respectiv bugetul local, în termen de valabilitate la momentul prezentării;
- Cazier judiciar al reprezentantului legal;
Prezentarea proiectului și a cursurilor poate fi accesată AICI. Ajutorul acordat fiecărei întreprinderi mici și mijlocii, materializat exclusiv sub forma programelor de instruire, este de maximum 17.000 euro.
Autoritatea pentru Digitalizarea României a pus deja la dispoziție Lista de prețuri pentru programele de formare (preț mediu/program de formare/persoană) pentru ca IMM-urile să poată trece la planificarea înscrierii în aceste programe de formare.
Toate companiile interesate pot afla mai multe detalii la Investiția 19 – Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri – ADR (gov.ro)
Partenerii Autorității pentru Digitalizarea României în cadrul proiectului în calitate de furnizori ai activităților de formare, sunt următorii: Ascendia, RqmCertification, Ascendis Consulting, Cit-Irecson + Video, Infosec Center, Equatorial Gaming, Bocasoft, Universitatea Tehnică Cluj, CNIPMMR, Merlin Business Consulting.