Într-un interviu acordat CNN, directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, a relatat acum despre impactul dificultăților de la Boeing asupra companiei sale și a industriei aviatice. O declarație în special a atras atenția. El a spus că angajații companiei sale aeriene au găsit în mod repetat defecte la aeronave Boeing nou-nouțe, cum ar fi scule lăsate în urmă și mânere lipsă pe scaune. Deși nu era „nimic major”, nu era la nivelul standardelor. „Acest lucru arată o lipsă de atenție la detalii și o lipsă de calitate”, a adăugat O’Leary.

Flota de peste 1.000 de aeronave a Ryanair este formată aproape exclusiv din avioane Boeing, în afară de 27 de avioane Airbus A320.

O’Leary spune că compania aeriană a început să observe problemele cu avioanele Boeing în timpul pandemiei de COVID-19, odată cu relaxarea restricțiilor. Ryanair a fost constant în contact cu „Boeing la cele mai înalte niveluri” pentru a comunica îngrijorările, a adăugat O’Leary.

„De 18 luni îi spunem, atât în mod public, cât și în privat, către Boeing, că controlul calității după COVID, pe măsură ce au repornit producția de avioane, nu a fost acceptabil și trebuie îmbunătățit.”

Această insulă din paradis te va ucide în 5 minute. De ce a băgat spaima în turiști

O’Leary a mai adresat aceste preocupări cu privire la Boeing și într-o apariție anterioară în presă.

În ianuarie, CEO-ul a spus că o cheie a fost găsită sub podeaua unui avion în timpul unei inspecții.

„Nu este acceptabil ca aeronavele să fie livrate la mai puțin de 100% calitativ”, a spus el la acea vreme.

Comentariile lui O’Leary vin pe măsură ce Boeing continuă să fie subiectul unei examinări intense din partea agențiilor de siguranță publică și a transportului după o serie de incidente importante, scrie GlobalNews.

CEO-ul Boeing, David Calhoun, a anunțat luni că își va da demisia la sfârșitul anului. Schimbarea conducerii include și șeful secției de avioane comerciale a companiei, Stan Deal, care se va pensiona și va fi înlocuit de directorul operațional Stephanie Pope, cu efect imediat.

Lucrări pe râul Dâmbovița între Operă și planșeul de la Unirii, pentru remedierea unor fisuri. Trotinete aruncate de bucureșteni, găsite după golirea albiei

„Salutăm aceste schimbări de management atât de necesare în Seattle”, a spus O’Leary într-o declarație după ce a apărut vestea. Boeing are sediul în Seattle, SUA.

Necazurile lui Boeing au început pe 5 ianuarie, când o siguranță de ușă a explodat de pe partea laterală a unui Boeing 737 Max 9, operat de Alaskan Airlines, și a smuls un panou al fuzelajului, lăsând o gaură mare și deschisă în lateralul avionului în timp ce acesta era în aer.

Două luni mai târziu, o anvelopă a căzut de pe un avion Boeing la scurt timp după decolare pe Aeroportul Internațional San Francisco. Anvelopa s-a izbit de mașini și a spart un gard dintr-o parcare.

Boeing este în prezent investigat de Administrația Federală a Aviației, Consiliul Național de Siguranță a Transporturilor și Departamentul de Justiție.

Producătorul de avioane a fost blocat să crească producția din seria sa de modele emblematice, 737 MAX, până când poate demonstra că „rulează un sistem de calitate în siguranță”, a spus administratorul FAA, Mike Whitaker.

Amenzi usturătoare în Germania pentru șoferii care înjură la volan. Sancțiunile sunt diferențiate: 500 de euro pentru „prost”, 1500 pentru „idiot”