ue-intra-la-rupere-in-etichetele-bio-si-eco-mincinoase.-sunt-vizate-strategiile-de-marketing-ale-marilor-lanturi-comerciale

În acest scop, lista UE cu practicile comerciale interzise va fi completată cu mai multe obiceiuri de marketing problematice legate de dezinformarea ecologică (cunoscută ca „greenwashing”) şi de uzura prematură a bunurilor.O publicitate mai precisă și mai fiabilă

Noile norme urmăresc, în principal, să îmbunătăţească fiabilitatea şi claritatea etichetelor produselor prin interzicerea utilizării unor declaraţii de mediu înşelătoare, cum ar fi „ecologic”, „natural”, „biodegradabil”, „neutru din punct de vedere climatic” sau „eco”, atunci când nu sunt însoţite de dovezi.

Folosirea etichetelor de sustenabilitate va fi şi ea reglementată, având în vedere confuzia cauzată de proliferarea lor şi faptul că nu folosesc date comparative. În viitor, în UE vor fi autorizate doar etichetele de sustenabilitate bazate pe sisteme oficiale de certificare sau stabilite de autorităţile publice.

În plus, directiva va interzice afirmaţiile bazate pe schemele de compensare a emisiilor potrivit cărora un produs ar avea un impact neutru, redus sau pozitiv asupra mediului.

Durabilitatea în prim-plan

Un alt obiectiv important al noii legi este ca producătorii şi consumatorii să se concentreze mai mult asupra durabilităţii produselor. În viitor, informaţiile privind garanţia produselor vor trebui să fie mai vizibile. Se va crea, de asemenea, o etichetă armonizată, care va conferi mai multă vizibilitate produselor cu o garanţie extinsă.

Noile reguli vor interzice şi afirmaţiile nefondate privind durabilitatea, cum ar fi, de exemplu, afirmaţia potrivit căreia o maşină de spălat va rezista la 5.000 de cicluri de spălare, dacă acest lucru nu este adevărat în condiţii normale, îndemnurile la înlocuirea consumabilelor mai devreme decât este strict necesar şi prezentarea bunurilor ca fiind reparabile atunci când nu este cazul.

 

TREBUIE DESCURAJAT OBICEIUL DE A ARUNCA PREA REPEDE PRODUSE

„Această lege va schimba viaţa de zi cu zi a tuturor europenilor. Ne vom îndepărta de obiceiul de a arunca foarte repede produsele, vom face marketingul mai transparent şi vom combate obsolescenţa prematură a bunurilor. Oamenii vor putea alege produse mai durabile, reparabile şi sustenabile datorită etichetelor şi reclamelor fiabile”, a declarat raportoarea croată Biljana Borzan, din grupul S&D.

„Cel mai important, companiile nu mai pot păcăli oamenii spunând că sticlele de plastic sunt bune pentru că au plantat copaci undeva sau nu vor mai putea afirma că un produs este sustenabil fără a aduce dovezi. Aceasta este o mare victorie pentru noi toţi!”, a adăugat ea.

Directiva mai trebuie acum să primească aprobarea finală din partea Consiliului, după care va fi publicată în Jurnalul Oficial al UE, iar statele membre vor avea la dispoziţie 24 de luni pentru a o transpune în legislaţia naţională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *