Audi a anunțat că lucrează la un plan de abonamente pentru anumite opțiuni ale mașinilor sale. Vor fi opțiuni avansate, cerute de clienți.
n urmă cu ceva timp, BMW a încercat să perceapă un abonament lunar pentru funcția de încălzire a scaunelor, dar a anulat inițiativa din cauza reacțiilor negative ale publicului.
Cu toate acestea, Audi vede în continuare oportunitate în acest segment și vrea să își asume rolul de promotor. Totul începând cu anul viitor, când va lansa o arhitectură nouă, capabilă să suporte cât mai multe dotări deblocate la cerere.
„Noile generații de modele vor aduce mai multe funcții deblocate la cerere. An de an veți vedea mai multe funcții pe mașinile noastre”, a declarat Oliver Hoffmann, directorul departamentului tehnologic. Acesta nu a dat detalii despre ce funcții vor fi disponibile prin abonament, nici care va fi prețul acestora.
Oficialul susține că este o adaptare la cerințele clieților, și nu o găselniță pentru a face mai mulți bani. „Este un pas uriaș. Cred că este cerere din partea clienților pentru a oferi noi funcții în interiorul mașinii.
Bineînțeles că este și un instrument de profit pentru noi. Însă nu ne gândim la această dezvoltare din rațiuni financiare”.
Abonament pentru…faruri cu LED
Potrivit Audi, abonamentele vor debloca funcții pentru clienți, astfel încât aceștia să nu se plictisească de mașinile lor pe toată durata utilizării. În plus, ele nu necesită o vizită la service. „Aceasta va fi normalitatea în viitor”, a declarat Hoffman.
În prezent, proprietarii Audi pot opta pentru câteva abonamente, însă opțiunile sunt reduse. Spre exemplu, poți activa o funcție a farurilor Matrix LED care permite ajustarea luminilor în funcție de zonele urbane pe care le traversezi. Poți alege un abonament lunar, anual sau pe viață. Acesta din urmă costă aproximativ 2.300 de euro.
18 dolari pe lună pentru scaune încălzite
BMW este gigantul auto care a început să ofere abonamente pentru dotări high-end în Coreea de Sud. Vestea nu este nouă, pentru că producătorul german a anunțat încă din 2020 faptul că sistemul de operare de pe vehiculele sale va permite microtranzacții pentru funcții precum fază lungă automată sau adaptive cruise control.
Abonamentele deja disponibile în Coreea de Sud, dar și alte țări (Germania, Noua Zeelandă, Africa de Sud, Marea Britanie), le permit deținătorilor de automobile BMW să activeze opțiuni pe care nu le-au achiziționat în primă fază. Un exemplu sunt scaunele încălzite pentru care se plătește un abonament de 18 dolari pe lună, sau 180 de dolari pentru 1 an, respectiv 300 de dolari pentru 3 ani.
Accesul nelimitat la scaune încălzite costă 415 dolari. Trebuie spus că în cazul acestor modele „compatibile” cu abonamentele mai sus menționate, BMW a inclus tot hardware-ul necesar funcțiilor aferente. A mai pus și un lacăt software pentru deblocarea căruia utilizatorii vor trebui să plătească, fie lunar fie optând pentru abonamente lunare.
Nu e singurul exemplu, pentru că BMW are și abonamente pentru volan încălzit (12 dolari pe lună), pentru opțiunea de a înregistra video de pe camerele mașinii (235 dolari – taxă plătită o singură dată) și până la o taxă de 117 dolari pentru cei care vor să audă la interior în boxe sunetul motorului.
BMW spune că toate elementele hardware necesare acestor funcții au fost instalate în automobile în timpul producției, fără costuri extra. Costurile extra vin ulterior și pare că BMW a devenit mai lacom și găsit o cale de a exploata pe termen lung cumpărătorii automobilelor sale.